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Collection IIIF
Manifestes IIIF dans cette collection
Type de numérisation non spécifié
Numérisation intégrale
Numérisation :
Parchemin, 201 f., 222 × 170 mm, plusieurs mains contemporaines, dont l’une a copié les f. 176r-201v (23-25 lignes). Textes religieux (Rémi d’Auxerre, Miracula…) et divers. Les sections astrologiques font suite à une collection de lapidaires (170r-197v, dont le dernier en français aux f. 190v-197v) et à de courts chapitres d’astronomie («De superiore celo Beda. Celum superioris circuli proprio discretum termine… » , 197v-198r) et de médecine («Prognostica mortuorum. Si homo habet tumorem in facie vel dolorem in capite — senex dormit. Hec omnia sunt signa mortifera » , 198r-198v). Ces sections incluent aussi des pronostica non astrologiques : «Mense Ianuario nullatenus sanguinem minuere debes… » (198v-199v) et sortes (200v). Un ou deux feuillets manquent entre les actuels 199 et 200 et les f. 200-201 sont mutilés
Source des données : Jonas
Source des données : Persée - DER-IRHT, LXXXIV
198v «Prima dies mensis et septimus truncat ut ensis — Septimus ex sanguis virosus denus ut anguis » . = Jours égyptiens versifiés [MMLB, 133]
199v-200r «Luna prima in omnibus rebus faciendum utilis est, puer natus illustris et vitalis erit, puella casta et speciosa, literata et benigna, infirmus qui in lecto inciderit diu languescit et dificile (!) evadet, in somno (!) quod videris in gaudium convertetur sive bonum sive malum, beatus vir qui non ab I. C. imp. (?), sanguinem m‹inuere› ante horam tertiam bonum est. Luna secunda… (Luna III) furtum invenietur, in lecto… (bas du f. 199v, un ou deux feuillets manquent) — (200r) (Luna XXX (?)) … superbiam, sanguinem m‹inuere› nec in die nec in nocte utilis est » . = Lunarium
200r «Unusquisque mensis duos in se continet dies in quibus quodcumque opus ad bonum finem non deduces. Ianuarius III et quartum diem — December III et XIII diem » . = Jours égyptiens
200r «Die prima natalis domini Sol si videtur letabitur filii domini — Die XII si videtur infirmitatem prenunciat » . = Pronostics d’après l’apparence du Soleil dans les douze nuits de Noël
200r «Nocte prima natali domini si ventus validus fuerit in illo anno reges et principes et pontifices peribunt — Si in XII reges per bella peribunt » . = Pronostics d’après le vent dans les douze nuits de Noël
200v «‹ Dies› in anno pre aliis observandi. Primus VIII kal. Aprilis — mala morte morietur » . = Jours égyptiens (trois lundis périlleux)
200v «Et in anno tres dies et tres noctes in quibus si quis genitus fuerit — et III kal. Februarii » . = Trois jours néfastes
201r «Ratio… (?) ad omnis mensis duos dies obtinet. In principio mensis Ianuarii, dies primus et ant‹e› — A principio mensis Decembris, dies duodecimus et ante eius exitum dies septimus decimus » . = Jours égyptiens
201r «Et exeunte Decembre illa die Lune similiter observandum est cum omnia diligentia — ad quindecim dies non pervenerit » . = Jours égyptiens (trois lundis périlleux)
201r «Est quoque observandum ne suprascripte medicine incautius exerceantur, scilicet ab exortu Canicule, quod est a XV kal. Augusti usque in nonas Septembris » . = Jours caniculaires
201v «Quibus lunationibus vena sit aluenda. Sunt etiam… (?) summa cum diligentia — absque quarta. Autenticorum medicorum in his lunationibus sollertia potiones seu fleubotomatum usus prohibet. Finit in Christi nomine » . = Jours lunaires.
Source des données : Manuscripta medica
française (cf. f. 190-197)
Source des données : BnF Archives et manuscrits
Le manuscrit se compose de trois unités codicologiques. La première a été copiée en Angleterre (cf. les textes des f. 16v-17v), et a appartenu à Saint-Augustin de Cantorbéry, d’après l’ex-libris, très effacé, du f. 1r (XIVe siècle, « De libris Sancti Augustini Cantuariensis, G[radus] VII, D[instinctio] 4 »). La ressemblance d’écriture entre la première et la deuxième unité porte à considérer les deux comme ayant la même origine. Pour la troisième unité, la présence d’un texte en français (f. 190v-197v) indique plutôt une origine dans le Nord de la France. Le manuscrit a été acquis par la Bibliothèque Nationale en 1905-1906 (cf. Omont, « Nouvelles acquisitions », 1907, p. 16-17).
abbaye Saint-Augustin de Canterbury (cf. f. 1r : «De libris Sancti Augustini Cantuariensis, g‹radus› VII, d‹istinctio› 4 » , d’une main du XIVe s.)
Source des données : Biblissima
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